In de periode ná de uitvaart nemen wij contact met u op en komen we bij u langs voor een zogenaamd nagesprek. Gewoon om te horen hoe het met u gaat en even met u na te praten. Wij horen graag of alles naar wens is verlopen en of we u nog ergens mee kunnen helpen.
Wanneer een dierbare overlijdt, gaat de aandacht uit naar gemis en de uitvaart. Maar helaas moeten er ook allerlei administratieve zaken geregeld worden, zoals het opzeggen of overzetten van abonnementen, bankrekeningen, verzekeringen, goede doelen of (social media) accounts. Zaken waar je niet op zit te wachten en die voor elke overledene anders zijn.
Het NabestaandenLoket heeft een overzichtelijk systeem ontwikkeld waarmee u abonnementen, accounts en contracten kunt laten stopzetten of overnemen. Hierbij zijn wachtwoorden, gebruikersnamen en klantnummers niet nodig. Dit bespaart veel administratief werk en geeft rust in deze emotionele periode. Doordat alles op één centrale plek afgehandeld wordt hoeft u als nabestaande niet meer eindeloos telefonisch in de wacht te staan en telkens opnieuw uw verhaal te doen.
Door onze samenwerking met NabestaandenLoket kunt u, na onze begeleiding, kosteloos gebruik maken van deze dienst. Na de uitvaart melden wij u aan en ontvangt u een link met een persoonlijk account. Dit account geeft een overzicht van alle acties die er na een overlijden genomen dienen te worden. Op basis van de situatie van de overledene en uw situatie als nabestaande wordt de online checklist automatisch aangepast. Zo ziet u alleen wat voor uw situatie relevant is.
In het filmpje hieronder wordt uitgelegd hoe het NabestaandenLoket precies werkt: